F L Y S K Y
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
The world
Saturday, August 11, 2012 • 5:34 PM • 0 comments
Assalamualaikum. 안녕하세요 !

Ya Allah! Terasa sangat lamanya aku tak update blog ni. Bila buka-buka je, ada sarang labah-labah, habuk etc. Okay, dah nak start ni.



Thanks to Aida for today's entry idea. Dia baru je share satu link blog pasal Illuminati things in Kpop, so that thing attract me so much.

Dulu, aku dah pernah baca/tengok pasal Illuminati yg wujud dalam Kpop ni tapi benda tu takde kaitan dengan kumpulan yang aku minat, so just ingnore. But now, benda tu ada kaitan dengan the new SM group, EXO. Group tu tersenarai dalam group-group yang aku minat, sekali dengan U-kiss and Infinite. Kalau korang nak baca pasal tu, tekan link ni --> LINK

First time aku tengok MV MAMA tu, dah boleh rasa ada benda pelik or uneasy. Disebabkan aku tak tahu sangat about this illuminati things, aku just ignore tapi bila dah baca entry blog tu, baru la aku faham. Dulu aku tengok pasal Illuminati dalam MV-MV BigBang, SHINee semua, just tengok tapi tak faham pun sebenarnya. Even the word Illuminati tu boleh jadi tattoo kat lengan Yoseob dalam MV shock pun aku tak perasan. For EXO, aku still minat diorang. Just like the blog writer said, aku minat EXO tapi bukan sokong Illuminati. Tak salah nak minat sebenarnya, tapi jangan terjebak dalam tipu helah diorang untuk sesatkan umat Islam. Orang kafir akan lakukan apa je untuk sesatkan umat Islam terutama golongan muda nowadays termasuk aku.


Kalau korang baca entry kat dalam blog yang aku share tadi, dia ada mention pasal Bermuda Triangle kan? Aku memang minat gila kalau pasal universe ni. Kalau boleh, aku nak tahu every inch benda yang ada dalam dunia ni. Tapi tu mustahil, sebab Allah je yang tahu semuanya. Ada benda yang kita tak patut tahu, for our own sake.

Tapi sekurang-kurangnya aku nak tahu serba sedikit pasal dunia ni, walaupun tak semua. Ada one time tu, aku cakap-cakap ngan classmates aku pasal Bermuda Triangle, Milky way, blackhole etc. Diorang cakap every single thing yang masuk dalam kawasan Bermuda Triangle tu, takkan keluar balik. I wonder la, ada apa kat situ. Bila baca entry blog tu, baru la aku tahu. Look, kita hidup ni, ada tujuan dan perlu ada knowledge, baru la tak jadi macam aku dulu, tak tahu apa-apa.

Sebenarnya, Allah dah terangkan kat kita melalui Al-Quran, tapi kita je tak tahu, kita je yang tak rasa nak tahu maksud dan isi kandungan Al-Quran tu. All we know,just baca pastu khatam. Done. Lepas baca entry tu, aku tergerak hati nak tahu semua ni. So, aku rasa aku nak mendalami ilmu Al-Quran ni. Insyallah~


PASTFUTURE
MY WORDS♡
Hello and Welcome my matoki(s). You have entered my place where we have rainbow and sunshine. Be happy here
감사합니다

GIVE ME YOUR WORDS♡


"All things are DIFFICULT before they are EASY"

CHATCHAT BOX♡



BLOG ARCHIVE♡

  • Assalamualaikum. 안녕하세요 ! Today's entry is all abou...
  • I-N-F-I-N-I-T-E
  • It's all tests from Allah :')
  • Dinie is fangirling
  • Experience
  • Holiday
  • Memories ~
  • Stories for the past weeks
  • urgh,,
  • DoraDora